Skip to content

Huid en Haar en meer…romans voor 2011

januari 15, 2011

Een van de tips die beginnende schrijvers altijd krijgen is: lezen, lezen, lezen. Lezen deed ik al voor mijn plezier, dus daar ga ik gestaag mee door. En als het inspireert is dat mooi meegenomen. Mijn – incomplete – lijst met te lezen romans voor dit jaar luidt als volgt:

Huid en Haar van Arnon Grunberg

De helaasheid der dingen van Dimitri Verhulst

Clausewitz van Joost de Vries

Freedom van Jonathan Franzen

The thousand autumns of Jacob de Zoet van David Mitchell

Koetsier Herfst van Charlotte Mutsaers

De vernietiging van Prosper Morèl van Jamal Ouariachi

The Finkler question van Howard Jacobson

Een soort familie van Kees van Beijnum

 

 Ik ben net begonnen met Arnon Grunberg’s Huid en Haar, waarin ik bij het eerste hoofdstuk meteen zie hoe goed doortimmerd dat in elkaar zit: geen woord te veel, geen voorspelbare dialogen, en er worden allerlei nieuwsgierig makende lijntjes voor de plot uiteengezet. Later misschien meer over dit boek, nu eerst doorlezen. Commentaar welkom! 

Edward Hopper - Compartment C, Car 293

No comments yet

Geef een reactie

