Skip to content

Kitchen sink blues

februari 11, 2011

 

ANNEKE

Het aanrecht moet vernieuwd worden.

PIERRE

Ik ben toch al bezig met dat antieke kastje van jou?

ANNEKE

Kijk, de lucht is blauwgrijs. Mooi.

PIERRE

Je ziet toch al dagen die gereedschapskist staan, dus dan weet je dat toch?

ANNEKE

Ik kan de hoestsiroop nergens vinden.

PIERRE

Kun je je irritatie niet op een andere manier ventileren?

ANNEKE

Geïrriteerd? je ziet zelf helemaal geel…

PIERRE

Ik ga weer bezig met die kast.

ANNEKE

Nou word je weer knalrood! zie je, je bent zelf geïrriteerd.

PIERRE

Zullen we eens over jouw eigen kwaadheid gaan beginnen?

ANNEKE

Waar ik last van heb is nervositeit, dat is iets heel anders.

PIERRE

De hoestsiroop staat gewoon op het raamkozijn – waar het altijd staat.

ANNEKE

Ik kan de telefoon ook al niet vinden; ik moet Lara bellen

PIERRE

Die zit nu toch al lang en breed in het vliegtuig; dat heeft geen zin meer.

ANNEKE

Kijk, daar zit een vogeltje op het raamkozijn, wat lief.

PIERRE

Die loert gewoon naar die vieze volle vuilniszak die jij al dagen op je balkon laat staan.

ANNEKE

Laat mij gewoon lekker naar de wolken kijken. Ga jij maar weer naar huis.

No comments yet

Geef een reactie

