Skip to content

Het regent en de telefoon gaat

maart 12, 2011

 

ANNETTE

Waarschijnlijk is het de regen. Komt hij niet omdat het regent.

JOYCE

Onzin. Hij komt niet omdat hij niet komt. Omdat het een lul is. Een getrouwde lul ook nog.

ANNETTE

Het regent echt keihard, ik zie niets meer buiten, alleen stroompjes over m’n raam. net riviertjes.

JOYCE

Houd toch op zeg, stroompjes over je raam, ik word niet goed. Heb je dat van hem? Vroeger was je nooit zo vaag.

ANNETTE

Het is niet vaag, eerder poëtisch. Misschien.

JOYCE

Poëtisch? Omdat hij zich dichter noemt? Dichters zijn niet te vertrouwen, dat had ik je allang kunnen vertellen. Je wacht al meer dan een half uur op die loser.

ANNETTE

Ik ben zijn muze.

JOYCE

Oh ja? zijn muze? En wat heb jij daaraan? Als hij zijn vrouw beklimt?

ANNETTE

Doe eens niet zo kattig. Ik ben al zo depri door die regen.

JOYCE

Niet door die regen. Doordat ‘ie niet komt. Die komt echt niet meer hoor.

ANNETTE

Je hebt gelijk. Hij komt niet meer. Anders had hij hier nu doorweekt voor m’n deur gestaan. Hij komt niet meer.

No comments yet

Geef een reactie

